Talang 2008

image16Just nu sitter jag och tittar på repriser av tv4:s Talang 2008. Jag kan inte hjälpa att tänka på att juryn är så fel. Borde det inte vara en från musikbranchen, en från dansvärlden och en från underhållnigsbranchen (typ komiker eller trollkarl)? Kunde de inte byta ut Sofia Wistam mot en dansare eller liknande? Så skulle inte skräckexempel som Mix-it-up hyllas och gå vidare till semifinal. För nej, de är inte bra, halvkass street/locking. Nej, det köper jag inte (oavsett vad juryn säger)!

Och nu när jag sett vilka som gick vidare till finalen. Visst, hon på pianot var jättebra (kanske inte bäst, men ändå bra). Men RMK? Jag har i och för sig aldrig varit riktigt found of rap och liknande, men det här var inte final-bra. Skicka Sebastian eller Sofia istället! Då blir i alla fall jag glad.

Och antagligen många andra.

Varför slösa bort riktiga talanger på det sättet?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0