Ögondjup och orättvisa

Jag tror aldrig att jag har känt mig så lycklig som jag har gjort den senaste tiden. Upprymd, svävande, positiv - jag ler oftare än vanligt. Mina smilgropar börjar träda fram igen, och ser inte längre ut som fula ärr.

Självdestruktiva, hatade ärr.

De är borta nu - icke existerande.


Jag skulle inte säga att jag träffat någon, för det har jag inte. Men jag har lärt känna; jag har lärt känna den individ som jag alltid velat känna. Alltid velat lyssna på. Alltid velat vara nära. Han som egentligen alltid funnits där och talat till mig.

Jag kommer ihåg en dröm jag hade om honom. Det enda som jag såg var hans ögon; känsliga, sentimentala, seende - djupet i dem vidgades. Det var som om jag kunde se hans själ - hans allra innersta kärna.

Timma efter timma forskade jag.
Mättades aldrig.

Kommer aldrig att göra.

__________


Haken? - frågar ni säkert nu. Den ligger i det faktum att han bor trettio mil ifrån mig.

Trettio mil.

Det är inte rättvist; jag tycker för mycket om honom för att det skulle kunna få vara såhär. Helst av allt så vill jag konstant fylla mina sinnen med hans existens. Känna hans värme, höra hans röst, möta hans blick, inhalera hans dofter - känna smaken av honom sprida sig genom mitt nervsystem.

Jag saknar honom så obeskrivligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0