Varför?

Jag sitter i mitt rum med laptopen i knäet och skriver ett muntert blogginlägg. I bakgrunden hörs Veronica Maggios 17 år och livet känns faktiskt inte allt för fruktansvärt. Jag nynnar med och kan inte låta bli att le. Varför är inte alla kvällar såhär sköna?

Plötsligt slängs dörren upp och in stormar en fullkommligt vansinnig människa.

För tredje gången ikväll.

Tydligen anser hon att musiken stör våra grannar och att de nu är vansinniga. Klockan är 22.00 och volymen är knappt hörbar i andra änden av rummet och helt utan bas; jag undrar faktiskt om det verkligen handlar om grannarna eller om hon känner sig störd de gånger som hon står utanför min dörr och lyssnar på vad jag har för mig därinne. Eller så vill hon bara jävlas med mig.


Mamma,

jag vill flytta hemifrån.



Det muntra inlägget handlade förresten om den här hemsidan. Perfekt som roligt tidsfördriv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0