Göteborg International Film Festival 2010

Jag har köpt biljetter till filmfestivalen nu och jag tror verkligen de filmerna jag har valt är riktiga guldkorn (nej, egentligen tror jag att de är skitdåliga. Det var därför jag köpte biljetter till dem!). I alla fall så blev det en lista på nio filmer, med andra ord nästan dubbelt så många som förra året. Det här kommer bli fantastico!

Filmerna jag valt är:

Nowhere Boy
- Handlar om John Lennon





Rage
- En kille som filmar topparna på ett modemagasin. Bör sägas att Jude Law är med i filmen som en transa!





A Room and a Half
- Handlar om författaren Josef Brodsky (nobelpriset i litteratur 1987). Mycket av manuset är också baserat på hans texter.





I, Don Giovanni
- Två killar (en av dem är Casanova) sätter upp operan Don Giovanni.





The Temptations of St. Tony

- En film om hur det är att befinna sig mitt i livet och ha tappat riktningen. För att vara lika kryptisk som filmen verkar då.





The Sound of Insects - Records of a Mummy
- Filmen följer en kille som begår självmord genom att svälta sig själv.





Tomorrow at Dawn
- Vuxna män återskapar historiska slag och gränsen mellan verklighet och spel suddas nästan helt och hållet ut.





Wrong Rosary
- Handlar om en platonsk kärlek mellan två unga grannar.





The Fish Child
- En flicka förälskar sig i famlijens hembiträde och de planerar att fly tillsammans, men saker och ting blir inte riktigt som de tänkt sig.




För att beställa biljetter eller kolla in programmets övriga filmer, klicka här

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0